Sunday 7 July 2013

empatbelas : sebelum aku lupa #sebelum 1

ummi .

terus terang aku cakap, aku selalu lebih kagum pada abi daripada ummi. tapi itu dulu, ummi mula aku pandang lebih tinggi daripada abi selepas doktor sahkan ummi menghidap barah payudara, 'pentas' ke dua.

dan setiap kali ada yang kata ummi itu pesakit kanser, aku sebolehnya akan pintas istilah pesakit itu.

"bukan pesakit kanser, cancer warrior! yeaaahh!!! "

barulah nampak secara tak langsung kita bagi support pada dia.

dan sampai datang satu hari, sedang aku dan ummi tunggu turn untuk 'date' dengan doktor aku dengan bersahaja ...

"ummi, nanti kalau ummi dah sihat, dah takda kanser-kanser ni, ana nak tulis cerita pasal kita. pasal kanser ni."

ummi toleh , senyum.

No comments:

Post a Comment

kalu terer sangat, cuba taip tutup mata. kita tengok jadi menda.